Uspon i pad jedne političke karijere

Moja politička karijera je počela prije 11 godina i trajala je 3–4 mjeseca. Te godine 2001, jedna udruga koje sam i ja bio član, digla je bunu zbog kanalizacijskog sistema koji se radio bez adekvatnih mjera pročišćenja i nekoliko mjeseci zaustavljao radove na ispustu koji se radio u mojem mjestu. Otpor koji je udruga od nas ca. 50-ak pružila, bio je vrlo žilav i lokalnim ali i državnim političarima zadao mnogo glavobolja. Kordoni policije su bili poslani da spriječe demonstra, pa je često znalo biti više policajaca nego demonstranata.

Iako je aktivnih demonstranata bilo malo, pobornika je bio velik broj, tako da smo u mjestu koje broji oko 2700 stanovnika skupili potpise oko 1650 punoljetnih mještana što je oko 75-80% biračkog tijela, koji su tražili da su u ispust ugradi najbolja oprema koja je po zakonskim standardima i morala biti ugrađena ali …

Čak je i tadašnji ministar okoliša Božo Kovačević stigao u moje mjesto. Kako smo imali veze u policiji, jer je veliki broj policajaca sa simpatijama gledao na naša nastojanja i slao nam inkognito podatke, tako smo doznali i za dolazak ministra. Usput se zahvaljujem dotičnima u policiji koji su nam tada pomagali. Ministar je stajao na obali, dok su mu inžinjeri iz Eko kaštelanskog projekta objašnjavali trasu cijevi, kad smo ga zaskočili mi iz udruge i tražili objašnjenje ovakvog postupanja vlasti i policije. Ministar je odgovorio slijedeće, citiram: “Sve vaše kuće ovdje su izgrađene na crno i treba ih smjesta srušiti” i sjeo u crno auto  ne sjećam se koje marke i otišao. Koji kreten!

U svakom slučaju te godine su se održavali i lokalni izbori te je naša udruga zbog velike popularnosti napravila nezavisnu listu i kandidirala se na izborima. Ja sam bio drugi na toj listi. Na kraju nam je falilo 10 glasova da osvojimo 5 mandata od 9 pa smo na kraju ostali samo na 4. Tri je osvojio HDZ koji se ni riječju ni slovom nije čuo za cijelo vrijeme demonstracija, jer jadni nisu dobili uputu šta i kako trebaju govoriti. Dva mjesta su dobili kao neki branitelji koji su predstavljali HSP, ali su prije toga i oni bili u HDZ-u, ali su se zbog raskola nakon Tuđmanove smrti i oni raskolili pa su se čak ti ljudi osobno svađali i međusobno nisu razgovarali.

Ali to im ipak nije smetalo da u pravoj političkoj šahovskoj partiji koaliraju (smrtni neprijatelji), s time da je politička trgovina išla na ruku ovoj dvojici iz HSP- a. Tako je i načelnik mjesnog odbora došao iz njihovih redova iako je čovjek dobio 100-ak glasova.

I tako je nas neovisnih bilo 4 a njih ovisnih 5.

Iako goruće pitanje rješavanja ispusta nikako nije bilo riješeno, predsjednik mjesnog odbora mjesecima ne bi zakazivao sastanke, kao da ga nije briga ili po direktivama tako da smo na kraju ipak uz pomoć službi Grada Splita organizirali sastanak, u kojem je jedna od točki dnevnog reda bila smjena predsjednika mjesnog odbora.

Povod tome je bio jedan sarkastičan tekst u Slobodnoj Dalmaciji u kojem piše, da se na nekoj prezentaciji raspravljalo o ispustu i demonstracijama i pljuvalo po demonstrantima,  a da tu nazočan predsjednik mjesnog odbora mog mjesta nije ništa rekao niti napravio, vjerovatno podvivši rep jer nije dobio nikakvu uputu. To je mene toliko razbjesnilo da sam odmah intervenirao.

Na dotičnom sastanku sam na ovoj točki smjene predsjednika preuzeo riječ i optužio ga da ne zastupa interese mjesta i kako nije stao u obranu svojih mještana na dotičnom sastanku i kako mu se novinar ruga u tom članku. Na tu moju konstataciju je odgovorio da njega nitko ništa nije pitao i da se on osobno ne slaže sa stavovima udruge, pa je tako  neće zastupati. Ja sam mu na to tresnuo o stol hrpu papira sa 1650 potpisa mještana koji jasno govore kakav je stav mještana i da on bez obzira na svoje privatne stavove, mora zastupati ono što većina mještana želi. Rekavši mu da njegova privatna mišljenja ostavi kod kuće, a da u mjesnom uredu, kad je u toj funkciji poštuje mišljenje većine, ma kako glupo ono njemu izgledalo, a ako to nikako ne može i to se krši sa njegovom savješću, da dade ostavku. Zašutio je kao malo dijete pognuvši glavu, jer sam mu izbio sve argumente iz ruke i to je i njemu i svima ostalima bilo jasno. Pomislio sam gotovo je, jasno je svima da on nema što tu raditi. Njegov kredibilitet tada je bio ispod nule. Ali naravno pogađate, rezultat glasovanja je bio 5 naprema 4. Izgubili smo. Opet.

U tom trenutku mi je sve postalo kristalno, razočaravajuće jasno. Ma kako ispravne ideje imao ili istinite, ma kakve neoborive argumente  posjedovao, nikada ga nećeš smijeniti jer tu se ne radi niti o sposobnosti niti o argumentima niti o istini. 

TO JE POLITIKA!

Istog časa sam dao neopozivu ostavku na svoje mjesto u mjesnom odboru i tu se nikad više nisam vratio.

Zašto sam ispričao ovu priču.

Ispričao sam je, da vidite da izvorište naših problema nije na Markovu Trgu, već u našim kućama, gdje se ljudi politikanstvom i manipulacijom bave od malih nogu. Naravno da onaj koji krade nije lopov, nego sposoban.

Sad ovu glupu priču iz mjesnog odbora koji tu radi bez ikakve naknade i bez ikakvog proračuna i nema nikakvu političku moć, preslikajte na vladu i sabor gdje se svaki dan vrte milijuni eura. Razmjer korupcije politikanstva, manipulacije, neistine, smrdi kilometrima okolo Markovog Trga.

Očekivati istinu, pravdu, ljudskost sa ovog mjesta, potpuna  je utopija, a što naša vlada iz dana u dan dokazuje u potpunosti ne poštujući volju građana, već provodi neku svoju privatnu politiku (politiku njihovih mecena).

Priča iz mjesnog odbora se u potpunosti ponavlja samo na većoj skali. Predsjednik vlade nema mišljenje kao većina konzervativnih i ksenofobičnih, homofobičnih građana. On je moderan i tolerantan i on ima vlastito mišljenje, pa će provoditi njega.

Ma koji kurac …

E da je to barem njegovo mišljenje – njemu je davno rečeno što treba misliti.

dražen!

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Općenito. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Uspon i pad jedne političke karijere

  1. Damir napisao:

    Detaljno objašnjena slika stanja u kojem živimo, vjerujem svima razumljiva. Mic po mic i shvatit će ljudi. Hvala Draženu.

Komentiraj

